Kontakta oss på Blomsterboda

Vanliga frågor

Vi erbjuder 5 dagars garanti på alla våra snittblommor. 

Är du inte nöjd, så tar du med dig blommorna och kvittot till butiken där du köpte dem. Då får du nya blommor eller pengarna tillbaka.

I vårt sortiment hittar du buketter, gröna och blommande krukväxter, säsongens växter, vaser och krukor. Du kan läsa mer under fliken ”Blommor och växter”. 

Skötselråd hittar du i många fall på förpackningen. Vi ger även enklare skötselråd på våra prisskyltar i butiken. 

Vi rekommenderar även skötselråden från Blomsterfrämjandet.

Vi besöker våra butiker upp till 7 dagar i veckan. Besöksfrekvensen beror på storlek och avstånd till butiken. 

Under fliken ”Hitta våra blommor” kan du se vilka butiker vi levererar till.  

Nej, vi har ingen möjlighet att skicka blommor eftersom vi inte driver egna butiker utan levererar blommor till mataffärer. 

Nej, vi erbjuder inte presentkort utan hänvisar till respektive mataffärs försäljning av presentkort. 

Blomsterbodas fullservicekoncept erbjuds enbart till dagligvarubutiker, således kan man inte bli företagskund hos oss. 

Hos oss på Blomsterboda utbildas du till att bli en säljare genom vårt eget utbildningsprogram som är anpassat för att du ska lära dig jobbet från grunden. Det görs tillsammans med en handledare i våra butiker. Kravet är att du ska B-körkort. 

Vi odlar och säljer blommor och växter så lokalt vi kan. För att våra blommor ska vara fräschare, hålla längre och ha mindre miljöpåverkan. Läs gärna mer om vårt arbete under fliken ”Hållbarhet”. 

Vi har valt att lägga allt engagemang hos organisationen Mind. Genom medmänskliga samtal, kunskapsspridning och påverkansarbete vill Mind minska stigma och skam kring psykisk ohälsa och öka förutsättningarna för psykiskt välbefinnande för alla. 

Vi stöttar Mind och bidrar med att, i de 550 butiker över hela Sverige där vi finns, ha två kampanjer per år där delar av blomförsäljningen går till Mind. Att hjälpa till att rikta ljuset mot det stora behovet av resurser för att förhindra självmord känns viktigt. 

Du kan läsa mer om detta under fliken ”Om oss”. 

Här kan du läsa mer om Mind.

Vi odlar så lokalt vi kan. Vi har 70 handelsträdgårdar och odlare som förser oss med svenskodlade blommor och växter. 

Ofta kan du läsa på förpackningen om blommans eller växtens ursprung. 

Många växter, främst snittblommor, kan inte odlas i Sverige men vi uppmuntrar våra svenska odlare att odla ännu mer svenskt. För att kunna erbjuda ett brett och spännande sortiment har vi nära samarbete med pålitliga odlare i Europa och övriga världen. Blommor från oss som inte är svenskodlade är alltid noggrant utvalda. 

Vår tulpanodling i Vallentuna är Blomsterbodas hjärta men våra övriga sju tulpanodlare är minst lika viktiga. Detta för att kunna erbjuda tulpaner som är odlade så lokalt det går. 

För att kunna erbjuda rätt mixa av färger och sorter så kompletterar vi, under vissa perioder, med tulpaner odlade utanför Sverige – främst från Holland. 

Våra rosor kommer från Kenya, från vår leverantör APH, som huvudsakligen handlar direkt med odlarna. APH garanterar att kraven från FN och ILO-konventionen (Internationella arbetsorganisationen) uppfylls. 

Du kan läsa mer på APH:s hemsida.

Du är varmt välkommen att ta kontakt med oss på 010-228 22 00 eller kontakt@blomsterboda.se

Blomsterboda finns från Malmö i söder till Sundsvall i norr. Under fliken ”Hitta våra blommor” kan du se exakt i vilken butik du hittar oss. 

Vi finns både på Facebook och Instagram under namnet Blomsterboda. 

Under ”Lediga jobb” i fliken ”Om oss” lägger vi ut aktuella lediga tjänster. Vi annonser även på Arbetsförmedlingen och i våra sociala medier.

Finns det ingen ledig tjänst som passar dig kan du skicka en spontan ansökan till  ansokan@blomsterboda.se så återkommer vi till dig inom kort.

Kontakt

010–228 22 00
kontakt@blomsterboda.se

Blomsterboda AB
Stängselbodavägen 1, 186 92 Vallentuna